علمی فرهنگی

رهبر انقلاب شهید آیت‌الله رئیسی را ظرفیت زنده جمهوری اسلامی دانستند

مصطفی فارویی، کارشناس رسانه در برنامه «جریان» شبکه یک سیما در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی امروز خود به جمعیت مردم در روز تشییع شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرده بودند. گویا حضور میلیونی مردم فصل جدیدی از انقلاب اسلامی را ورق می‌زند، تحلیل شما از بیانات ایشان چیست؟ گفت: به نظرم حضرت آقا در سخنرانی‌های خود در ۱۴ خرداد یک موضوع برای سخنرانی دارند و آن مکتب امام خمینی (ره) است.

فارویی ادامه داد: ایشان در ابتدا سخنرانی خود را از فرمایش امام خمینی (ره) پیرامون مسئله فلسطین آغاز کردند. آن بخش از سخنرانی‌ ایشان که درباره آینده‌نگری بود، بیشتر به سنت‌های الهی اشاره داشتن. یعنی مقاومت جواب خواهد داد. حضرت آقا از مسئله فلسطین شروع فرمودند، تا به آیت‌الله رئیسی پرداختند. طبق فرمایش ایشان، رئیس جمهور مغتنم‌ ما که یک ظرفیت بود، به سرمایه تبدیل شد. حضرت آقا آیه‌ای از قرآن را به کار بردند و فرمودند که آیت‌الله رئیسی زنده است. ایشان ظرفیت زنده جمهوری اسلامی است و امروز این ظرفیت به سرمایه نظام تبدیل شده است.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه رهبر انقلاب همیشه در تحلیل مکتب امام راحل به مردم اشاره می‌کنند، افزود: حضرت آقا در تحلیل موضوع فلسطین نگاه امام خمینی (ره) را از ابتدای نهضت تشریح کردند و فرمودند مقاومت جواب خواهد داد. ما اگر چند سال پیش می‌خواستیم موضوعات مرتبط با اسرائیل را تحلیل کنیم، نمی‌توانستیم به راحتی این تحلیل‌ها را شاهد باشیم. ولی ویژگی رهبران دینی این است که با توجه به سنت‌های الهی مسیر تاریخ را می‌بینند.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  کیفیت چاپ و گرافیک کتاب‌های نمایشگاه کتاب مرا متعجب کرده است+ فیلم

به گفته وی، وقتی رهبر انقلاب درباره ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی صحبت می‌کنند، به نقش مردم اشاره می‌کنند. اینکه مردم رئیس جمهورشان را از خودشان می‌دانستند و مردم می‌فهمند چه کسی خدمت‌گزار است و چه کسی خدمت‌گزار نیست. در تمام فرمایش‌های ایشان ویژگی‌های مکتب امام خمینی (ره) را می‌بینیم. واقعیت این است که مسیر حرکت مردم مشخص است. مردم ایران انتخاب خودشان را کردند. تصمیم گرفتند عزت داشته باشند و آقای خودشان باشند. حضرت آقا این مسیر‌ها را جهاد فی سبیل الله تعبیر کردند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://madaress.ir/sitemap_index.xml