رئیس سازمان نوسازی مدارس:

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اگر ۱۰۰ هزار مدرسه از ظرفیت انرژی خورشیدی بهره ببرند، می‌توانیم به رفع بخشی از ناترازی نیاز برق کمک کنیم.

 

توجه به اقتصاد مدرسه در ساخت و توسعه فضاهای آموزشیبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ‌حمیدرضا خان‌محمدی در نشست پایش برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری سندتحول بنیادین افزود: سهم آموزش و پرورش در شکل‌دهی جامعه مشخص است و هر امری در جامعه ریشه در این نهاد بزرگ دارد.

 

وی گفت: راه پیشرفت و توسعه ایران عزیز از مدرسه می‌گذرد و پیشرانی فضا و تجهیزات این نهاد به نهضت مدرسه‌سازی ایران محول شده است.

 

خان‌محمدی نقشه راه سند تحول را گام بلندی به سوی مدرسه دوست‌داشتنی دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد: در سند تحول فرآیند تربیت صرفا در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد بلکه محیط‌های تربیتی از قبیل آزمایشگاه – کتابخانه – سالن‌های ورزشی ـ کارگاه – نمازخانه و … بیشتر مورد توجه قرار گرفتند، لذا سازمان نوسازی در دوره جدید توجه ویژه‌ای به محیط‌های یادگیری دارد تا فضای مدرسه مورد علاقه و رغبت دانش‌آموزان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آزمایشگاه مرکزی ادامه داد: در دوره جدید توسعه محیط‌های یادگیری به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفت و افتتاح مدرسه به آماده‌سازی محیط‌های یادگیری مورد نیاز مشروط شده است. تاکید شد مدرسه‌ای که نمازخانه آماده نداشته باشد افتتاح نشود. 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حسب مبانی نظری سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها باید به نظام تعلیم و تربیت در پیشبرد ماموریت‌ها کمک کنند، لذا باید سهم اعتبارات مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها در قبال اجرایی کردن سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری و ساخت و تجهیز مدارس ایران مشخص باشد.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  شهرخبر - تصویر تازه ناسا از تشکیل ابرها بر فرازآفریقا+عکس

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: سازمان نوسازی مدارس کشور با حدود ۲۰۰۰ نیروی انسانی متخصص از چابک‌ترین دستگاه‌ها در میان دستگاه‌های اجرایی کشور است و همتراز با نهاد‌های عمرانی کشور به‌عنوان بازوان مستحکم همراه دولت در عرصه مدرسه‌سازی رو به جلو درحرکت است.

 

وي گفت: باید در ساخت و توسعه فضا اقتصاد مدرسه نیز مورد توجه قرار گیرد، ساحت تربیت اقتصادی تکلیفی در همین مسیر است، اگر به اقتصاد مدرسه در مدیریت توجه شود مدرسه نقطه اتکای دولت و کانون پیشرفت محله خواهد شد، به عنوان نمونه اگر ۱۰۰ هزار مدرسه از ظرفیت انرژی خورشیدی بهره ببرند می‌توانیم به رفع بخشی از ناترازی نیاز برق کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *