برگزاری آزمونهای پیشرفت تحصیلی در مدارس غیردولتی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: با برگزاری آزمونهای پیشرفت تحصیلی بحث شکل گیری شبه آزمون در داخل مدرسه صورت میگیرد.
به گفته وی، با برگزاری این آزمون، دانشآموزان آشنایی کاملی با نحوه سوالات خواهند داشت که نتیجه خوبی در پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان راهکار ارتقای سطح علمی و تراز معدل تحصیلی دانشآموزان، گفت: در حوزه آموزش بعد از این که اندازهگیری اتفاق افتاد، باید پایش و تحلیل شکل بپذیرد، این دو موضوع در حال انجام است؛ بهویژه هم اکنون تفکیک کتاب، رشته، جنسیت و منطقه در مدارس غیردولتی پیگیری میشود. محمودزاده گفت: سال گذشته در پایه دوازدهم پس از بدست آوردن اعداد اندازهگیری شده در برخی از آزمونها این اعداد در اختیار مدیران و معلمان مدارس، اولیا و دانشآموزان قرار داده شد. به گفته وی، معلم مدرسه باید بداند که امروز میانگین و رتبه کتابی که تدریس میکند، در کلاس، مدرسه، استان و سطح کشور چند است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی افزود: پس از اندازهگیری و رصد، به مداخلات آموزشی نیاز است که باید شکل بگیرد، بخشی از این مداخلات مربوط به حوزه دانشآموزی است که در حال برنامهریزی است؛ مثلا دانشآموزی که در کتاب ریاضی نمره خوب ندارد، اگر مشکل از دانشآموز باشد، برای او مجدد کلاس برگزار شود، اما اگر مشکل از معلم باشد، باید دانشافزایی و ارتقای توانمندی معلم انجام شود. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی همچنین گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر سوابق تحصیلی دانشآموزان، سیمای خوبی از آموزش و پرورش را در آینده نشان خواهد داد.