ورود به سامانه گلستان دانشگاه تهران | ems.ut.ac.ir
طراحی سیستم جامع دانشگاهی گلستان با هدف تسریع کلیه فعالیت های دانشگاهی در اسفندماه سال 79 به انجام رسید. پس از نهایی شدن مراحل طراحی این سایت و با توجه به قابلیت های منحصر به فرد آن، سامانه گلستان دانشگاه تهران با گذشت زمان برای دانشگاه های مختلف نیز راه اندازی شد. هم اکنون این سامانه در کلیه امور اجرایی و تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران به ارائه خدمات می پردازد و دانشجویان دانشگاه تهران می توانند برای انجام امور تحصیلی خود مانند ثبت نام اولیه، انتخاب واحد، پرداخت شهریه و … به این سامانه مراجعه کنند.
✅ لینک مستقیم ورود به سامانه گلستان دانشگاه تهران
دانشجویان دانشگاه تهران جهت انتخاب واحد خود می بایست به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به آدرس ems.ut.ac.ir مراجعه کنند.
فهرست مطلب
معرفی سامانه گلستان دانشگاه تهران
همان گونه که ذکر شد، دانشجویان دانشگاه تهران جهت انجام امور مختلف آموزشی خود به صورت غیر حضوری می بایست به سامانه گلستان به نشانی اینترنتی ems.ut.ac.ir مراجعه کنند. از امکانات این سامانه می توان به خدماتی همچون انتخاب واحد، حذف و اضافه واحدهای درسی، مشاهده دروس ترمی، ارزشیابی اساتید، مشاهده کارنامه، اعتراض به نمرات، مشاهده زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه، پرداخت شهریه، ثبت درخواست وام دانشجویی و حذف ترم اشاره کرد.
همچنین اساتید نیز می توانند با مراجعه به صفحه کاربری شخصی خود در سامانه گلستان، به انجام امور مربوطه از جمله ثبت و تایید نمرات دانشجویان بپردازند. به طور کلی می توان چنین گفت که این سامانه کلیه امور آموزشی دانشگاه از لحظه پذیرش تا پایان فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان را پشتیبانی می کند. در ادامه به معرفی بخش های مختلف این سامانه می پردازیم.
شماره 1: گزینه “صفحه اصلی” در این سامانه تعبیه شده است تا بازگشت به صفحه ابتدایی به سادگی انجام شود.
شماره 2: دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران می توانند از طریق این بخش به صفحه کاربری خود دسترسی پیدا کنند.
شماره 3: گزینه “دانش آموختگان” برای آن دسته از افراد طراحی شده است که تحصیلات خود در این دانشگاه را به پایان رسانیده و قصد انجام اموری چون درخواست گواهی موقت پایان تحصیلات، دریافت کارنامه انگلیسی و… را دارند.
شماره 4: کارمندان و همکاران دانشگاه از طریق بخش نمایش داده شده می توانند به پنل کاربری خود دسترسی یابند.
شماره 5: اساتید محترم دانشگاه تهران نیز قادر خواهند بود از طریق کلیک بر گزینه “اساتید” به صفحه کاربری اختصاصی خود ورود پیدا کنند.
شماره 6: اخبار و اطلاعیه های مربوطه از طریق بخش نمایش داده شده قابل مشاهده است.
شماره 7: استفاده از بسیاری از امکانات هر سامانه بایستی بر اساس مقررات تعیین شده آن باشد. سامانه گلستان دانشگاه تهران نیز از این قائده مستثنی نبوده و لازم است افراد پیش از دریافت خدمات، قوانین مربوطه را از طریق این بخش مطالعه کنند.
شماره 8: پیش نیاز ها و نحوه اتصال به این سامانه مشروط به مطالعه و اعمال مراحل ذکر شده در این بخش است.
شماره 9: در این قسمت، نشانی الکترونیکی سامانه پشتیبانی درج شده است تا افراد جهت دریافت راهنمایی به آن مراجعه کنند.
شماره 10: بسیاری از پرسش های افراد با مراجعه به بخش “سوالات متداول” پاسخ داده می شود و ممکن است با مطالعه کامل این قسمت نیازی به برقراری ارتباط با پشتیبان ها نداشته باشید.
شماره 11: از طریق این منو می توانید به “معاونت آموزشی”، “سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات و ” پست الکترونیکی دانشجویی” دسترسی پیدا کرده و امور مربوطه را به انجام برسانید. مواردی چون: مطالعه عناوین رشته ها و گرایش ها، دسترسی به لینک مستقیم بخش های مختلف،
شماره 12: امور مربوط به خوابگاه و همچنین تغذیه دانشجویان از طریق بخش نشان داده شده قابل پیگیری می باشد.
شماره 13: راه های ارتباطی با ساختمان مرکزی دانشگاه تهران (شماره تماس، نشانی و دورنگار) در این قسمت به نمایش گذاشته شده است.
سایر خدمات و امکانات سامانه گلستان دانشگاه تهران
در قسمت فوق، به برخی از قسمت ها و امکانات در نظر گرفته شده در سامانه گلستان دانشگاه تهران اشاره کرده ایم. بنابراین می توان به صورت گذرا و مختصر، به دیگر خدمات این سامانه و امکان انجام امور مربوطه به صورت اینترنتی اشاره کرد.
خدمات در نظر گرفته شده در سامانه گلستان دانشگاه تهران | |
مدیریت شناسه یکتا | ساخت ایمیل اختصاصی دانشگاه تهران |
دریافت تاییدیه تحصیلی | درخواست گواهی اشتغال به تحصیل |
تقاضای دریافت مدرک تحصیلی | کارت دانشجویی و دانش آموختگی |
انجام عملیات ثبت نام و ترمیم | درخواست دفاع |
درخواست تصویب موضوع پروپزال | درخواست حذف پزشکی |
تکمیل پرسشنامه ها | انتخاب و جابجایی اتاق خوابگاه |
درخواست تعمیرات خوابگاه | انجام برخی پرداخت های الکترونیکی |
حذف اضطراری | درخواست المثنی مدارک مربوطه |
تقاضای ریزنمرات | اعتراض به نمرات |
نحوه ورود به سامانه گلستان دانشگاه تهران
دانشجویان دانشگاه تهران جهت ورود به سیستم گلستان و انجام امور دانشجویی خود لازم است مراحل عنوان شده را به ترتیب راهنمای تصویری زیر دنبال کنند.
- به سامانه گلستان دانشگاه تهران به نشانی اینترنتی ems.ut.ac.ir مراجعه نموده و در صفحه اصلی این سایت بر روی کلید “دانشجویان” کلیک نمایید.
- در پنجره باز شده، بر روی آیکون “ورود دانشجویان” کلیک نمایید.
- نام کاربری (در صورت داشتن ایمیل دانشگاه تهران، نام کاربری شما همان ایمیل خواهد بود.) و گذرواژه را در کادرهای مربوطه وارد نموده و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.
- در ادامه وارد پنل کاربری خود (تصویر زیر) شده و امور مورد نظر را به انجام برسانید.
اکنون در پنل کاربری خود می توانید در بخش های مختلف از امکانات این سامانه همچون ثبت نام اولیه، مشاهده لیست دروس ترمی، انتخاب یا حذف و اضافه واحد و… استفاده نمایید. توجه داشته باشید اگر اولین بار است که وارد سیستم گلستان می شوید، بایستی گذرواژه و در صورت تمایل شناسه کابری خود را تغییر دهید. همچنین گذرواژه هر دانشجو به صورت غیر قابل بازگشت ذخیره و نگهداری می شود، بنابراین سایر افراد نمی توانند از طریق این سامانه به کلمه عبور افراد دیگر دسترسی داشته باشند.
فراموشی رمز عبور
ممکن است کاربران به هر دلیل، گذرواژه خود را فراموش کنند که در این صورت بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق سامانه مذکور می توانند به بازیابی آن بپردازند. برای این منظور، مطابق با مراحل زیر عمل کنید.
- ورود به سامانه گلستان دانشگاه تهران به نشانی ems.ut.ac.ir و کلیک بر گزینه “دانشجویان”
- انتخاب گزینه “ورود دانشجویان” در مرحله بعد
- در صفحه باز شده، بر روی عبارت “فراموشی رمز عبور” کلیک نمایید.
- در ادامه، نام کاربری و کد نمایش داده شده را در کادرهای مربوطه درج و بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.
لینک مستقیم ورود به بخش های مختلف
نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان دانشگاه تهران
همانطور که می دانید، یکی از مهم ترین امکانات این سامانه، انجام فرآیند انتخاب واحد، ترمیم و موارد مربوطه است. از آنجایی که بسیاری از دانشجویان با روند انجام آن کاملا آشنا نیستند، در ادامه راهنمای به انجام رساندن آن از طریق سامانه مزبور را ارائه داده ایم.
- ورود به سامانه گلستان دانشگاه تهران به نشانی ems.ut.ac.ir و کلیک بر گزینه “دانشجویان”
- انتخاب گزینه “ورود دانشجویان” در گام بعدی
- درج نام کاربری و گذرواژه در کادرهای نمایش داده شده
- کلیک بر روی گزینه “پیشخوان خدمت” در صفحه جدید
- فشردن عبارت “ثبت نام اصلی”
- انتخاب لینک “ورود به فرم ثبت نام” و انجام فرآیند انتخاب واحد
توجه داشته باشید که پیش از انجام فرآیند مذکور، بایستی به دروس پیش نیاز توجه داشته باشید، چرا که عدم رعایت پیش نیاز در انتخاب واحد ممکن است موجب حذف درس شده و مشکلات دیگری را به همراه بیاورد. در صورتی که فرم برای شما نمایش داده نشد، می بایست خطای درج شده در پایین صفحه را مطالعه کنید چرا که ممکن است زمان انجام فرآیند شروع نشده یا تمام شده باشد. توجه کنید که بازه زمانی انتخاب واحد و حذف و اضافه معمولا تمدید می شود.
سوالات متداول
1- ورود به سامانه گلستان دانشگاه تهران از چه طریقی امکان پذیر می باشد؟
برای این منظور می بایست به آدرس الکترونیکی ems.ut.ac.ir مراجعه و مطابق با مراحل ذکر شده در این مقاله عمل کنید.
2- اطلاعات مورد نیاز جهت ورود به سامانه گلستان دانشگاه تهران چیست؟
ورود به این سامانه نیازمند اطلاعاتی همچون نام کاربری و گذرواژه می باشد.
3- چه خدماتی از طریق سامانه گلستان دانشگاه تهران ارائه می گردد؟
این سامانه شامل امکاناتی همچون ثبت نام دانشجویان جدیدالورود، انتخاب واحد، حذف و اضافه، درخواست وام دانشجویی، حذف ترم و… می شود.