مقالات مختلف

مقیمی: ارائه الگوی حکیمانه برای مدیریت دانشگاه تهران ضرورت دارد

مقیمی: ارائه الگوی حکیمانه برای مدیریت دانشگاه تهران / بازخوانی احکام انضباطی دانشجویان تا هفته آینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی با اشاره به تجربه سه ساله مدیریتی این دانشگاه گفت: سعی شد الگویی حکیمانه در خصوص نگاه حکمرانی برای مدیریت دانشگاه تهران در نظر گرفته شود. مقیمی گفت: باید نگاه مدیریتی سنتی به روز شود تا متناسب شرایط بومی شود. رئیس دانشگاه تهران به سه مولفه اصلی برای مدیریت دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حکمرانی سنتی نگاه فرمانده و فرمانبر مطرح است.
مقیمی افزود: باید در حوزه معاونت دانشجویی دستوری عمل نکرد و دانش را جایگزین آن کرد.
رئیس دانشگاه تهران افزود: در کتاب مدیریت میدانی به هفت عنصر از جمله وفاق عمومی یا اجتماع پرداخته شده است که امروز محور تصمیم گیری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
مقیمی افزود: در کتاب مدیریت میدانی همه بر اساس قانون حرکت می‌کنند. رئیس دانشگاه تهران در خصوص حوزه انضباتی این دانشگاه هم گفت: تا هفته آینده احکام انضباطی باز خوانی خواهد شد.
رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: باید بررسی موضوعات انضباطی با نگاه پدرانه باشد.
مقیمی، ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای تجدیدنظر در احکام انضباطی دانشجویان صادر کرد تا این احکام دوباره با حضور دانشجویان بررسی شود.
وی با بیان انکه دانشگاه تهران یک شهر ۵۰ هزار نفره است، گفت: در این دانشگاه نگاه مشارکتی وجود دارد و حتی در انتصابات هم از قشر فرهیخته دانشگاهی هم مشورت گرفته می‌شود و مطلوب ما در دانشگاه بر مبنای اعتماد است.
مقیمی از اهتمام به فضای باز سیاسی و شفافیت خبر داد و افزود: در نظام دانشگاهی نباید رابطه معنا داری با مناسبات و دسته بندی‌های سیاسی باشد.
رئیس دانشگاه تهران همچنین به راه اندازی خانه گفتگوی دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود در این مرکز با وفاق ملی، نظرات مختلف موافق و مخالف شنیده شود.
مقیمی همچنین گفت: بزودی کلنگ بزرگترین مجتمع رفاهی دانشگاهی دانشگاه تهران بر زمین زده خواهد شد. به گفته مقیمی، هم اکنون در دانشگاه تهران متقاضی خوابگاه دانشجویی که درخواستش بی پاسخ باشد، وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  چند راه موثر برای افزایش عمر تلفن همراه

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Banner
https://madaress.ir/sitemap_index.xml