تبدیل ۲۶ ایده حاصل از استارت آپها به محصول در دانشگاه علمی و کاربردی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۲۶ ایده حاصل از استارت آپهای برگزار شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی به محصول تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فضلالله لک، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: مراکز نوآوری از ارکان اصلی زیست بوم نوآوری است که در شکل گیری ایدههای استارتاپی نقش اساسی دارند و به عنوان حلقهای از زنجیره نوآوری و کارآفرینی محسوب میشوند و به ترویج و فرهنگ سازی، آموزش، مهارت آموزی و توانمندسازی و کارآفرینی کمک میکنند.
لک گفت: این مراکز، مسئول شناسایی و جهت دهی به ایده ها، حمایت از انجام مطالعات امکان سنجی، تسهیل شکل گیری تیم مناسب حول یک ایده و ارائه آموزشهای مرتبط با راه اندازی و اداره کسب و کارهای نوپا و همچنین خدمات مکمل کسب و کار هستند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: نتایج بدست آمده حاصل از بررسی ۱۵۰ استارتاپ برگزار شده در مراکز آموزش علمی کاربردی نشانگر ۴۰ عنوان نمونه اولیه تولید شده، ۲۶ مورد ایده تبدیل شده به محصول است که از این تعداد ۶ محصول در حوزههای صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، تجارت الکترونیک، صنایع بهداشتی دارویی و بهبود فرآیند کسب وکار، تجاری سازی شده اند.
لک تصریح کرد: از تعداد کل ایدههای انتخابی استارتاپهای برگزار شده, ۶۶ درصد آن به همت انجمنهای علمی تخصصی و فعالان بخش دانشجویی شکل گیری شده و فرآیند جمع آوری اطلاعات، تکمیل و افزایش ایدههای انتخابی همچنان ادامه دارد به نحوی که نمونه اولیه محصول و تجاری سازی ایده ها، حرکت روبه رشد اقدامات فناورانه را نشان میدهد.
به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، این دستاوردها در ۲۵ مرکز نوآوری و ۳۵ هسته فناوری واقع در مراکز آموزشی علمی کاربردی محقق شده است.