اخبار گوناگون مدارس

برگشت از آموزشگاه‌محوری و تست‌محوری به مرجعیت کلاس درس و معلم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت:گفت: نگرش به مدارس غیردولتی نباید اقتصادی باشد و مدرسه غیر دولتی بنگاه اقتصادی نیست.

 

برگشت از آموزشگاه‌محوری و تست‌محوری به مرجعیت کلاس درس و معلمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما،احمد محمودزاده افزود: باید از آموزشگاه‌محوری و تست‌محوری به مرجعیت کلاس درس و معلم برگردیم و این راه و سیاست نظام تعلیم و تربیت کشور است.

 

 محمودزاده ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: نگرش به مدارس غیردولتی نباید اقتصادی باشد و مدرسه غیر دولتی بنگاه اقتصادی نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه خرد جمعی و کار گروهی باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: اجرای سند تحول بنیادین نسخه شفابخش آموزش و پرورش است که باید در جهت رسیدن به اهداف آن تلاش بسیار کرد.

 

محمودزاده آموزش و پرورش خوب و با‌کیفیت در مدارس غیر‌دولتی را از سیاست‌های اصلی سازمان دانست و افزود: باید از آموزشگاه محوری و تست‌محوری به مرجعیت کلاس درس و معلم برگردیم و این راه و سیاست نظام تعلیم و تربیت کشور است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تشکیل دبیرخانه‌های علمی استانی و منطقه‌ای در کشور گفت: برنامه‌های آموزشی و درسی، شیوه‌های تدریس معلمان و نمرات دانش‌آموزان باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و مسائل به شکل جدی بررسی و آسیب‌شناسی شود.

 

محمود‌زاده افزود: درونی‌سازی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی از برنامه‌های مدارس غیردولتی باید باشد که با جهت‌گیری مناسب می‌توان به آن دست یافت.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  چالش‌های معیشتی و امنیتی چگونه جایگاه «معلمان» را تغییر داد

 

وي گفت: پاسخ به شبهه‌های دانش‌آموزان و پرسش‌های ذهنی آنان با رویکرد پرورشی و فرهنگی قابل اجراست و باید فرزندان این سرزمین را با هویت اسلامی و ملی خود انس داد.

 

محمودزاده بازگشایی آرام و با نشاط مدارس را اولویت اصلی برنامه‌های سازمان دانست و گفت: همه چیز برای بازگشایی مدارس در شرایط خوب و ایمن باید فراهم شود و دانش آموزان و اولیای محترم آنها بدون کمترین دغدغه‌ای بتوانند به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.

 

وی با تاکید بر اینکه طراحی و مهندسی آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلاس درس و به دست دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور رقم می‌خور‌د، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چگونه می‌توان به جریان علمی کشور کمک کرد و سرعت پیشرفت علم در کشور را شتاب دهیم.

نمایش بیشتر
باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Banner
https://madaress.ir/sitemap_index.xml