الکامپ بیست و هفتم در ایستگاه پایانی
دیدارنیوز: معاون سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش، میهمان ویژه غرفه آفرینش ویسی در آخرین روز نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) ۱۴۰۳ در حالی پس از سه روز به برگ پایانی از دفتر خود در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران رسید که با استقبال پرشور و حضور جمعیت کثیری از علاقمندان به این حوزه همراه شد.
حال و هوای روز آخر نمایشگاه الکامپ امسال، همانند گرمای این روزهای تیرماه در پایتخت، گرم و پرحرارت سپری شد و بسیاری از غرفههای نمایشگاه در سالنهای مختلف با حضور پرشمار بازدیدکنندگان و علاقمندان بسیاری آمیخته بود. غرفه آفرینش در ایستگاه پایانی نمایشگاه، یک میهمان ویژه داشت که ضمن بازدید از شرکتهای خانواده آفرینش و آشنایی با ظرفیتهای این شرکتها در جریان آخرین دستاوردهای فصل جدید این مجموعه قرار گرفت.
امیرحسین فلاحسلطانی، معاون سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید در گفتگویی با دپارتمان روابط عمومی هلدینگ آفرینش، ضمن مثبت ارزیابی کردن اهم فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در شرکتهای مختلف خانواده آفرینش در حوزه توسعه تکنولوژی در ایران، ابراز امیدواری کرد که تداوم این دستاوردها، بتواند افقهای تاثیرگذار و نوینی را پیش روی حوزه آموزش و پرورش و ارتقا کارکرد نظام آموزشی کشور باز کند.
وی در ادامه گفت: از جمله ظرفیتهای خوبی که در این دوره از نمایشگاه در غرفه آفرینش با آنها آشنا شدم، چند ایده جدید و ارزشمند در حوزه مدیریت ریسک کار بود که به نظرم، به کارگیری این دست از ایدهها، میتواند نقش مهمی در راستای ارتقا راندمان کاری و کیفیت فعالیتهای سیستمهای مختلف در کشور ایفا کند. فلاحسلطانی، تصریح کرد: این مدل از کلان ایدههای راهبردی بر پایه مدیریت ریسک این قابلیت را دارد که در حوزه نظام آموزشی نیز تاثیرگذار ظاهر شده و به بهبود فضای آموزش و سطح آن در مقاطع مختلف تحصیلی کمک کند. فیلد شدن استارتاپها یکی از آسیبها و مشکلات جدی است که مدیریت ریسک میتواند تا حد قابل توجهی آن را مرتفع کند.
معاون سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حوزه مدیریت ریسک، یک مثال متاخر داریم که در دوره فراگیری اپیدمی کرونا در کشور رخ داد. ایده برنده در دوره پساکرونا، آموزش به روش ترکیبی استفاده از ظرفیت مدیا و حضوری برای دانش آموزان بود که با اجرای آن و بهرهمندی از امکانات حوزه تکنولوژی شاهد فعالیتهای خوب و بیوقفهای در کشور بودیم.
این فعال فرهنگی، همچنین اضافه کرد: به کارگیری چنین ایدههایی با چاشنی مدیریت ریسک در نظام آموزشی کشور میتواند از میزان فشار و مشغله بر معلمان و اساتید کاسته و البته در زمینه کاهش حجم کتب درسی به شکل چاپی و استفاده از ظرفیت آنها به شکل هوشمند نیز نقش مهمی ایفا کند.
فلاحسلطانی، ادامه داد: از دیگر ایدههای مبتنی بر مدیریت ریسک در حوزه آموزش و پرورش، ایده آموزشیار است که استفاده از ظرفیت آن به افزایش کمی و کیفی جنبههای یادگیری انجامیده و بالا رفتن ظرفیتهای تعلیم و تربیت در این حوزه را به دنبال داشته است.
معاون سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش در پایان نیز بار دیگر با تقدیر از فعالیتهای چشمگیر خانواده آفرینش در عرصه تکنولوژی کشور، این دست از اقدامات را بستر مناسبی دانست که میتوان به مدد بهرهمندی از ظرفیت آن، گامهای ارزشمند و ماندگاری در توسعه و هوشمندسازی نظام آموزشی کشور برداشت.
این رویکرد به عنوان نمونه این قابلیت را دارد که نظام آموزش و پرورش در ایران را از روش آموزشگری معلم به صورت صرف خارج کرده و تکنولوژی را در امر آموزش نسلهای آینده به خدمت درآورد.
Source link