مدارس تیزهوشان

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پس از برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کنندگان در پی اطلاع از زمان اعلام نتایج هستند تا در صورت عدم موفقیت در آزمون مذکور بتوانند در موعد مقرر برای نام نویسی در سایر مدارس اقدام نمایند. از این رو داوطلبان می توانند در زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان با وارد کردن مشخصات کاربری خود در سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان از نتایج خود آگاه شوند.

لازم به ذکر است همزمان با انتشار نتایج آزمون مذکور، آدرس دقیق مدرسه محل پذیرش نیز مشخص می شود و پذیرفته شدگان می بایست در مدت زمان تعیین شده و ضمن فراهم نمودن مدارک لازم، برای ثبت نام حضوری خود اقدامات لازم را به سرانجام رسانند.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

 

نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در اوایل مرداد ماه از طریق سایت my.medu.ir اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزان پس از شرکت در آزمون تیزهوشان در دو دوره متوسطه اول و دوم منتظر اطلاع از زمان اعلام نتایج هستند. این نتایج در موعد مشخص از طریق مراجعه به نشانی my.medu.ir امکان پذیر می باشد. با توجه به دوره گذشته می توان گفت که انتظار می رود نتایج در اوایل مرداد ماه سال جاری در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد اما تاکنون زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم مشخص نشده است.

در صورتی که اطلاعیه ای در این خصوص منتشر شود، اخبار آن از طریق این مقاله و کانال تلگرام تیزهوشان مدارس، در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

  • مهلت اولیه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 : 15 تا 25 فروردین 1402
  • تمدید ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 : تا 28 فروردین 1402
  • زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم 1402 : 1 تیر 1402
  • زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم 1402 : 2 تیر 1402
  • دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1402 : اواخر خرداد 1402
  • اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1402 : اوایل مرداد 1402
پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  مزایا و معایب مدارس تیزهوشان

نحوه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان جهت ورود به هر یک از دوره های اول و دوم متوسطه به صورت اینترنتی منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و طی مراحل نشان داده شده در راهنمای زیر نتایج را رویت نمایند.

  1. وارد سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شوید.
  2. اطلاعات کاربری خود از جمله “کدملی” و “سریال شناسنامه” را ثبت نمایید.
  3. لینک “آزمون سمپاد” را انتخاب کنید.
  4. اعلام نتایج آزمون را برگزیده و آن را مشاهده نمایید.
  • پذیرفته شده: چنانچه در آزمون تیزهوشان نمره قبولی را کسب کرده باشید، نام مدرسه قبولی در کادر “محل پذیرش” برای شما نشان داده خواهد شد.
  • پذیرفته نشده: داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره نشده باشند، در کادر “وضعیت قبولی” کارنامه خود عبارت “پذیرفته نشده” را مشاهده خواهند کرد.

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ممکن است برخی از شرکت کنندگان، نسبت به نمره و نتیجه اعلام شده معترض باشند که در این صورت می توانند در بازه زمانی که توسط سایت my.medu.ir اعلام می گردد نسبت به اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا نهم به دهم 1402 – 1403 اقدام نمایند. حال به چه مواردی می توان اعتراض نمود؟ به جدول زیر توجه نمایید.

موارد قابل اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
تطابق نداشتن پاسخ های درست و نادرست در کارنامه و پاسخنامه
اشتباه در محاسبه نمره کل
عدم تطابق اولویت های ثبت شده در کارنامه
اعمال نشدن قانون پذیرش مربوط به دانش آموزان همزاد (دو قلو، چند قلو، همجنس یا غیرهمجنس)

در صورت داشتن هر یک از موارد ذکر شده در جدول فوق، می توانید در مدت زمان مقرر با مراجعه به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و دریافت و تکمیل فرم تجدید نظر، اعتراض خود را به ثبت برسانید. نتایج بررسی اعتراض داوطلبان توسط کارشناسان مربوطه معمولا دو الی سه هفته پس از اتمام مهلت تعیین شده اعلام می شود تا در صورت قبولی تقاضای آن ها، فرصت لازم جهت مراجعه به مدرسه محل پذیرش و انجام فرآیند ثبت نام را داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  تأثیر مدارس تیزهوشان در زندگی دانش‌آموزان

جزئیات کارنامه آزمون مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

فقط برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب نمره در آزمون تیزهوشان نشده اند، طبق دستوالعمل مدارس تیزهوشان حدودا دو هفته پس از اعلام نتایج، کارنامه ای صادر میگردد که نشان دهنده عملکرد آن ها بوده و تعداد پاسخ های درست و غلط به همراه رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در اولویت آن ها در این کارنامه درج شده است. همچنین لازم است بدانید که، برای پذیرفته شدگان کارنامه ای صادر نخواهد شد و تنها وضعیت قبولی آن ها در اولویت مورد نظرشان در پنل کاربری نمایش داده می شود.

کارنامه عدم قبولی شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان دارای بخش های مختلفی می باشد که در جدول زیر به توضیح مختصری درباره هریک از آنها پرداخته ایم.

مندرجات کارنامه عدم قبولی آزمون تیزهوشان 1402 – 1403
عنوان توضیحات
نمره آزمون بیانگر نمره اکتسابی داوطلب وامتیاز کل در آزمون تیزهوشان می باشد.
تعداد پاسخ صحیح نشان دهنده تعداد سوالاتی است که داوطلب به آنها جواب درست داده است.
تعداد غلط این قسمت نیز نشان دهنده تعداد سوالاتی است که داوطلب به آنها پاسخ اشتباه داده است که دارای امتیاز منفی نیز می باشد.
تعداد پاسخ نزده تعداد سوالاتی هستند که داوطلب به آنها پاسخی نداده است که نمره منفی هم ندارد.
اولویت انتخابی مدارس انتخاب شده توسط دانش آموز در زمان ثبت نام

تفاوت کارنامه پایه هفتم و دهم

با توجه به اینکه سوالات آزمون تیزهوشان پایه هفتم تنها از استعداد تحلیلی می باشد، در کارنامه آنها در ستون عنوان ماده انتخابی، نام دروس نوشته نشده است بنابراین تنها تفاوت کارنامه این دو مقطع اضافه شدن ستون رشته تحصیلی برای دانش آموزان پایه دهم می باشد.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

اما در آزمون تیزهوشان پایه دهم علاوه بر سوالات استعداد تحلیلی، از کتاب های درسی هم سوالاتی طرح می گردد که در کارنامه بخشی با عنوان استعداد تحصیلی برای آن قرار داد شده است و همچنین تعداد سوالات صحیح، غلط و نزده برای آن در ستونی جداگانه درج می گردد.

نکات مهم ⭐

  • زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا در اوایل مرداد ماه از طریق سایت my.medu.ir منتشر شود.
  • اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت my.medu.ir در زمان اعلام شده فراهم می شود.
  • پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان فقط در همان رشته ای که قبول شده اند، اجازه ادامه تحصیل دارند و چنانچه بر اساس ضوابط هدایت تحصیلی، شرایط تحصیل در رشته پذیرفته شده را نداشته باشند، قبولی آن ها لغو خواهد شد.
  • همزمان با اعلام نتایج آدرس مدارس، مدارک مورد نیاز و تاریخ مراجعه جهت ثبت نام تیزهوشان اطلاع رسانی می گردد.
  • حدود یک هفته پس از اعلام نتایج برای داوطلبانی که در آزمون پذیرفته نشده اند، کارنامه ای صادر خواهد شد که شامل تعداد پاسخ های درست و نادرست و همچنین امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس مورد تقاضای او می باشد.
  • در صورت شرکت همزمان دو دانش آموز دوقلو (همجنس و غیر همجنس) و قبولی یکی از آنها در آزمون تیزهوشان، دیگری نیز در صورت کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده می تواند در یکی از انتخاب های خود به صورت مازاد بر ظرفیت ثبت نام نماید.

سوالات متداول

1- نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می شود؟

تاکنون زمان اعلام نتایج این آزمون مشخص نشده است اما این نتایج در دوره گذشته در اوایل مرداد ماه در دسترس داوطلبان شرکت کننده قرار گرفته شده بود.

2- نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هر یک از پایه های هفتم و دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت اعلام می گردد؟

نتایج آزمون برای هر دو پایه از طریق سایت پادا به نشانی pada.medu.ir اعلام می شود.

3- داوطلبان چه زمانی می توانند نسبت به نتایج آزمون تیزهوشان اقدام به ثبت اعتراض نمایند؟

داوطلبان بدین منظور می بایست در بازه زمانی مشخص که در سایت پادا اعلام می شود، به سامانه مذکور مراجعه نمایند.

نمایش بیشتر
باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Banner
https://madaress.ir/sitemap_index.xml