علمی فرهنگی

ارتقای سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات مناظره‌ها

جبلی از ویژگی‌های گفتگو‌های زنده انتخاباتی خبر داد؛

پیمان جبلی در دیدار صمیمانه با جمعی از مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اینکه از چند روز قبل و با اعلام نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده از سوی وزارت کشور، به‌طور رسمی‌پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌ایم، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌توان نقطه اوج فعالیت‌های رسانه‌ها تلقی کرد که معمولاً آنها را از چند ماه قبل درگیر برنامه ریزی و آماده‌سازی فرایند‌ها می‌کند.

وی افزود: اما با شهادت غم‌انگیز آیت‌الله رئیسی، این مسیر تغییر کرد و ما نیز در رسانه ملی، به‌رغم آنکه عزادار این غم بزرگ بودیم، بلافاصله ستاد انتخابات صداوسیما را تشکیل دادیم و در یک بازه زمانی دو تا سه هفته‌ای آماده ورود به مراحل عملی کار شدیم.

جبلی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در همه بخش‌ها و معاونت‌های سازمان شکل گرفته و برنامه‌ریزی کردیم که چند هدف را محقق کنیم، اظهار کرد: هدف نخست، آنکه کمک کنیم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی‌برگزار شود. دوم آنکه آسیب‌های دوره قبل را بررسی و آنها را کنترل کنیم. سوم، مددرسانی به نامزد‌ها برای تبلیغات و از سوی دیگر، فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت هرچه بهتر مردم از نامزدها است؛ به‌نحوی که همگان فرصت مقایسه افراد و انتخاب اصلح را پیدا کنند.

وی به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سؤالات مناظره‌ها هم اشاره کرد و گفت: تغییراتی در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره ایجاد کرده‌ایم که خودش را در دو مورد نشان خواهد داد: میزگرد‌های تخصصی و مناظرات.

رئیس رسانه ملی افزود: در میزگرد‌ها هر نامزد می‌تواند با حضور دو مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزد‌ها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و ۹۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی از سوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد. هدف از این ۱۸ میزگرد این است که مردم کاملاً و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزد‌ها شوند.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران سال به سال درحال بهترشدن است

جبلی همچنین به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزد‌ها برگزار می‌شود.

در این نشست، جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات که از جمله آنها می‌توان به مدیران عامل و و مسئول خبرگزاری‌های ایرنا، میزان، ایسنا، مهر و روزنامه‌های ابتکار، شرق، سازندگی، جوان، ایران، آرمان ملی، صبح نو، فرهیختگان، جام‌جم، هفت صبح و همشهری اشاره کرد، دیدگاه‌ها، نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهاد‌های خود درخصوص برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند.

نمایش بیشتر
باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Banner
https://madaress.ir/sitemap_index.xml