اخبار گوناگون مدارس

۲ برابر شدن ساخت مدارس خیرساز

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت مدارس خیرساز در دولت سیزدهم به طور میانگین ۲ برابر شده است.

 

۲ برابر شد ساخت مدارس خیرسازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ضرغام پرنیان دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی افزود: ساخت مدرسه به کمک مردم و خیرین مدرسه ساز به طور میانگین نسبت به ادوار گذشته ۲ برابر شده است.

وی در ادامه از زحمات خیرین مدرسه ساز که در این راه در راستا آموزش و تربیت بچه های این مملکت از مال خود گذشته اند قدردانی کرد و رفع کمبودهای انباشته شده آموزشی در غرب کشور را از دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد.

ضرغام پرنیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدام های بزرگ خیرین مدرسه‌ساز در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه در بازسازی، ساخت و تعمیر ۵۲۰ مدرسه اشاره کرد و از آنان خواست در بُعد تربیتی و پرورشی دانش آموزان که یکی از مسائل اساسی است در طرح مدرسه یاری هم ورود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان نمود: داشتن آموزش و پرورش قوی در گرو داشتن مدرسه قوی است، چرا که منشأ علم آموزی از مدرسه شروع می‌شود و همین علم قدرت و اقتدار برای کشور به ارمغان می‌آورد.

سلمان محمدی؛ با تاکید بر اینکه خاستگاه کسب قدرت در مدرسه است، گفت: در همین راستا بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال جاری به نام خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی نامگذاری شده است.

محمدی با بیان اینکه قدردان زحمات خیرین مدرسه ساز هستیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از این خیرین به یاد درگذشتگانشان مدارسی را ساختند، زیرا تا زمانی که دانش آموزی در این مدارس تحصیل کند نیکی آن برای آن در گذشته ثبت خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  شهریه مدارس غیردولتی بین ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در این جشنواره از ساخت ۴۹۰ مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه ساز با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ظرف ۶ سال گذشته خبر داد.

مرزبان نظری ؛ با اشاره به کمک خیرین مدرسه ساز استان در ۱۰۴ پروژه نوسازی با ۷۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ گفت: امسال برای خیرین مدرسه ساز هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مشارکت در پروژه نوسازی مدارس هدف گذاری شده است.

نظری در ادامه اعتبار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه را پنج هزار میلیارد ریال شامل چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اعلام کرد.

در پایان این جشنواره از خیرین مدرسه ساز فعال در استان کرمانشاه با تندیس و اهدای لوح تجلیل شد.

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://madaress.ir/sitemap_index.xml