مقالات مختلف

حل مشکل خوابگاه‌های دانشجویی با بومی‌گزینی

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای:

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: اگر دانشجویان در منطقه خودشان تحصیل کنند به مراتب خوابگاه‌های مجردی به کمک خوابگا‌ه‌های متأهلی می‌آید و سیاست بومی‌گزینی، سیاست درستی است.

 

حل مشکل خوابگاه‌های دانشجویی با بومی‌گزینیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عرفان خسرویان گفت: سال‌هاست دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از جمله دانشجویان متأهل با مشکل کمبود خوابگاه مواجه هستند و گلایه‌هایی در این راستا دارند. این در حالی است که قانون حمایت از خانواده و جوانی در آبان ماه ۱۴۰۰ از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد و از جمله مهمترین مسائل آن می‌توان به تسهیلات ویژه خانواده‌های دارای فرزند و دانشجویان متأهل اشاره کرد.

وي افزود: طرح قانون جوانی جمعیت مصوبه هیئت وزیران و دولت است. در برخی از استان‌ها ساختمان‌ها و خوابگاه‌های مناسبی داشتیم که در اختیار اساتید جوان و دانشجویان متأهل قرار دادیم و در حال حاضر بحث احداث خوابگاه‌های متاهلی را در استان‌هایی که متقاضی هستند، دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: در اصفهان و یزد چند بلوک برای اسکان دانشجویان متأهل وجود دارد. به طوری که طبق قانون جوانی جمعیت هر فرد باید دارای ۳ فرزند باشد ولی در این بین ما اساتیدی داریم که دارای ۴ فرزند هستند و در این خوابگاه‌ها استکان داده شده‌اند. همچنین دراستان اردبیل نیز رایزنی‌هایی با بانک برای دریافت تسهیلات انجام شده است. رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یادآور شد: در شهر‌ها و استان‌هایی که متقاضی داشتیم خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار داده‌ایم.

خسرویان گفت: متقاضی خوابگاه در تهران زیاد است و با کمبود خوابگاه مجردی مواجه هستیم؛ بنابراین با محدودیت‌هایی که در خوابگاه داریم اولویت با افرادی است که رتبه‌های بالایی دارند.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  نحوه ارزیابی دانش‌بنیان‌ها تغییر می‌کند

وی افزود: مشکل خوابگاه‌ها را می‌توان با بومی‌گزینی حل کرد. اگر عدالت آموزشی این باشد که دانشجویان در منطقه خودشان تحصیل کنند قطعا به مراتب این مشکل برطرف می‌شود و ظرفیت خوابگاه‌های مجردی به کمک خوابگاه‌های متأهلی می‌آید و سیاست بومی‌گزینی، سیاست درستی است.

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://madaress.ir/sitemap_index.xml