اخبار گوناگون مدارس

بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموز خبرنگاران در فعالیت‌های پرورشی

تأکید وزیر آموزش و پرورش؛

وزیر آموزش و پرورش: سپاه پاسداران، وزارت ورزش و جوانان و ائمه جماعات ظرفیت‌های بی‌نظیری هستند که باید از آنان در فعالیت‌های تربیتی استفاده شود.

بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموز خبرنگاران در فعالیت‌های پرورشی**////عکس بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جمع معاونین پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش گفت: باید دائماً تأکید کنیم که آموزش و پرورش اولویت کشور است تا این موضوع به گفتمان تبدیل شود.  

رضامراد صحرایی افزود: سپاه پاسداران، وزارت ورزش و جوانان و ائمه جماعات ظرفیت‌های بی‌نظیری هستند که باید از آنان در فعالیت‌های تربیتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود ۱۴۴۸ کانون پرورشی و حدود ۱۱۰۰ کانون تربیتی در مدارس کشور گفت: استفاده از ظرفیت‌های درونی و اتحاد با دانشگاه فرهنگیان، سازمان نوسازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهاد‌های آموزش و پرورش را جدی بگیرید.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در این دولت مجوز استخدام نوزده هزار نیروی پرورشی را گرفتیم، اما باز هم به نیروی پرورشی نیاز داریم. اگر یک معلم ریاضی حافظ قرآن باشد می‌تواند ۲۴ ساعت موظفش را در کلاس درس باشد و مابقی آن را به امور پرورش مأمور شود.

صحرایی ادامه داد: تشکل‌های دانش‌آموزی را جدی بگیرید و ظرفیت عظیم دانش‌آموز خبرنگاران پانا (خبرگزاری کانون دانش آموزان) را دریابید و برنامه تحولی پانا اجرایی شود.

وی یادآور شد: ایام‌الله همچون ایام ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه، عبادالله همچون اهل بیت عصمت و طهارت و بیوت‌الله یعنی حرم‌های اهل بیت، سه وسیله ما برای رشد بنیان‌های پرورشی در مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش درباره آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: می‌توانیم از ظرفیت معلمان و خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان استفاده کنیم. اطلاعات نماد را برای همین باید استفاده کنیم؛ مثلاً اگر ببینیم در کلاسی کودکی نیاز به کمک دارد به او توجه  بیشتری شود. ان شالله برای نماد چه از نظر اعتبار و چه از نظر توجه دیگر دستگاه‌ها اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  مهمترین دستاورد‌های آموزش‌وپرورش در سالی که گذشت

وی خاطرنشان کرد: موضوع استخدام را هم جدی بگیرید؛ مربی خوب انتخاب کنید و مراقبت کنید برای جذب معلم پرورشی، حقی را پایمال  نکنید.

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://madaress.ir/sitemap_index.xml