برای تامین ریل پروژه ها با ذوب آهن اصفهان هماهنگ هستیم
عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اهمیت دستیابی به تکنولوژی تولید ریل در ذوب آهن اصفهان و بهره گیری از این محصول در پروژه های ریلی کشور را تشریح نموده است.
عباس خطیبی گفت : در سال های گذشته و به صورت خاص در سال جاری با توجه به تاکیدات دولت و مفاد مندرج در قانون برنامه هفتم توسعه کشور، احداث و توسعه کریدورهای ریلی(مشتمل بر خطوط فرعی و اصلی) مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در بخش نوسازی و ساخت حدود ۱۸۰۰ کیلومتر پروژه های راه آهن جدید برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور مشخص شده است، افزود: پروژه های بسیار خوبی در کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب تعریف شده که شاخص ترین آنها اَبر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان محسوب می شود. به میزان ۱۵۴ کیلومتر از این محور ریلی” حدفاصل خاش- زاهدان” در سال گذشته افتتاح شد و جشن آغاز ریل گذاری با ریل ملی ویژه محور “خاش – چابهار” نیز طی کمتر از یک ماه گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
کریدورهای ریلی کشور با وحدت رویه مسئولین در ریل پیشرفت است
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از وحدت فکری بسیار خوب در راستای تسریع در تکمیل کریدورهای ریلی کشور خبر داد و اظهار داشت : دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهور تاکید بسیار ویژه ای در خصوص تکمیل کریدورهای ریلی کشور دارند و چندین جلسه با حضور ایشان، مسئولین سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و مصوبات این جلسات به خوبی در مرحله پیگیری قرار دارد.
عباس خطیبی ادامه داد : شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز بر اساس منابعی که در اختیار دارد با وجود محدودیت ها، همه توان و تلاش خودش را برای توسعه خطوط ریلی کشور همچون گذشته به کار می گیرد.
ذوب آهن اصفهان ریل ملی را مطابق با استاندارد اروپا تولید می کند
وی خاطرنشان کرد : مجوز قرارداد ترک تشریفات ۳۰ هزار تنی ریل برای سه محور ریلی ( چابهار- زاهدان، میانه- اردبیل و مبارکه – شهرکرد) از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده و این قرارداد به زودی با ذوب آهن اصفهان منعقد می شود.
وی خودکفایی ایران ، در تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان را افتخاری ماندگار معرفی نمود و بیان کرد : این مجتمع عظیم صنعتی با در اختیار گرفتن تکنولوژی تولید این محصول استراتژیک مطابق با استاندارد اروپا در توسعه خطوط ریلی کشور نقش آفرین است و انشاا… رشد تولید این محصول استراتژیک را در ذوب آهن اصفهان شاهد خواهیم بود.
خطیبی اضافه کرد : بهره گیری از ریل ملی در کنار جلوگیری از خروج ارز از کشور، فرایندهایی نظیر سفارش به شرکت های خارجی، ورود به بنادر، ترخیص از گمرک، حمل و نقل و … را حذف نموده است.
ریل ملی، رونق بخش توسعه و عمران کشور
وی افزود : احداث پروژه های ریلی بسیاری نیز در برنامه های آتی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار دارد و در خصوص تامین ریل آنها با ذوب آهن اصفهان هماهنگ هستیم تا همچنان ریلی ملی رونق بخش توسعه و عمران ایران عزیزمان باشد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : در کنار تامین نیاز داخل پروژه ها با ریل ملی، انشاا… به زودی این محصول ایرانی در سبد محصولات صادراتی نیز قرار بگیرد و کشورمان از نعمت صادرات آن هم بهره مند شود.
عباس خطیبی در پایان ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولین وزارت راه و شهرسازی گفت : از همه مدیران و مهندسین ذوب آهن اصفهان و کارگران تلاشگر این مجتمع عظیم صنعتی که طی اَدوار مختلف تاکنون در راستای تولید ریل ملی، این نماد بومی سازی عظیم برای کشورمان با وجود همه چالش ها و محدودیت ها نقش آفرین بودند، در این فرصت تشکر و قدردانی می نمایم.
Source link