مقالات مختلف

اعطای «جایزه شیخ مفید» به ۱۱۰ استاد برتر دانشگاه

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از شناسایی و تجلیل ۱۱۰ استاد مطرح این حوزه با اعطای «جایزه شیخ مفید» و بسته حمایتی ۱۰ میلیارد ریالی همزمان با روز معلم خبر داد.

 

تقدیر از ۱۱۰ استاد دانشجوپرور با اعطای «جایزه شیخ مفید» همزمان با روز معلمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما،دهقانی فیروزآبادی گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در دانشگاه‌ها که به واسطه اشتغال استادان دانشگاه به آموزش، فعالیت‌های فناورانه و تولید علم تا حدی به فراموشی سپرده شده، موضوع شاگردپروری است. بیشتر استادان دانشگاه‌های مطرح و فنی کشور، غالبا سرگرم تولید علم و توسعه فناوری بوده و کمتر روی پرورش، تربیت و بالندگی شخصیت و هویت دانشجویان تمرکز داشته‌اند.

وی افزود: این در حالی است که استادانی داریم که از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در تربیت و رشد دهی دانشجویانی که آینده‌ساز کشور شوند، برخوردارند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان از استادانی که در کنار کار علمی خود، شاگردپروری می‌کنند و برای دانشجویان وقت می‌گذارند، حمایت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نیاز مبرم امروز عرصه آموزش عالی کشور وجود استادان الگو و محور است، افزود: استادان الگو و پرورش دهنده، می‌توانند هویت‌بخش دانشجوی ما باشند و اتصال تاریخی دانشجویان با ظرفیت‌ها و هویتشان را برقرار کنند. این جنس استادان می‌توانند آگاهی لازم را درمورد گذشته، پیشینه و وضعیت کشور به دانشجویان بدهند و به واسطه این پرورش و آگاهی بخشی، امید و انگیزه را در نیروی انسانی دانش آموخته گسترش و تسری بدهند.

وی تصریح کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری با همین رویکرد و در قالب یک طرح غیر فراخوانی که از ۶ ماه قبل آغاز شد، روند شناسایی ۱۱۰ استاد شاگردپرور را در قالب کمیته‌های نخبه محور که بیشتر متشکل از دانشجویانی هستند که با بنیاد ملی نخبگان در ارتباط هستند و شناخت خوبی روی این جنس استادان دارند، آغاز کرد.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  جمعه، آزمون مجدد نوبت اول آزمون سراسری داوطلبان سیل‌زدهزیرکوه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به تجلیل از استادان برگزیده همزمان با سالروز گرامیداشت معلم اشاره کرد و افزود: این ۱۱۰ استاد شناسایی شده اند که همزمان با روز گرامیداشت معلم (دوازدهم اردیبهشت ماه)، در مراسمی تجلبل می‌شوند و یک جایزه پژوهشی ۱۰ میلیارد ریالی شامل هدیه نقدی تا اعتبار استفاده از خدمات به شکل دلخواه به ایشان اعطا می‌شود و از استادان برگزیده، ثبت تجربه و خاطره نگاری می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این طرح به صورت سالیانه اجرا می‌شود و از این تعداد، ۱۰ استاد برتر از گرنت تشویقی برخوردار می‌شوند، افزود: امیدواریم اجرای این طرح به ایجاد انگیزه در استادانی که به موضوع شاگردپروری اهمیت می‌دهند کمک کند و زمینه برای تربیت نخبگان و افراد توانمند که در توسعه علمی و فناورانه مجدانه کار می‌کنند اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش راهبردی و دستاورد‌های ارزنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در مقاطع گوناگون کشور افتخار آفرین بوده و چه قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نقش مهمی در سازندگی و توسعه امروز کشور ایفا کرده است.

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://madaress.ir/sitemap_index.xml