اقتصادی

از صادرات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر استقبال می‌کنیم

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سیاست ما در مبادلات برق استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه تبادل برق با سایر کشور‌ها و با اولویت کشور‌های همسایه است.

او افزود: ارتباط الکتریکی ما با همه کشور‌هایی که با آن ها مرز خاکی داریم برقرار است و بیشترین میزان تبادل انرژی را هم به لحاظ تعداد کشور‌ها و هم به لحاظ میزان تبادل انرژی با کشور‌های منطقه داریم.

سخنگوی برق در خصوص توسعه تبادلات برق گفت: امکان افزایش تبادل با همه کشور‌ها وجود دارد و هم اکنون نیز ایران محور ارتباطات الکتریکی منطقه محسوب می‌شود و عراق، افغانستان و پاکستان به عنوان کشور‌های هدف صادرات برق هستند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ترانزیت برق نیز از طریق کشور‌های ترکمنستان و ارمنستان، آذربایجان و ترکیه قابل انجام است و حتی فراتر از این در حال انجام مطالعات فنی و اقتصادی برای توسعه ارتباطات برقی با کشور قطر از طریق کابل زیردریایی هستیم. در خصوص ارتباط برقی با ترکیه نیز پروتکل‌های فنی نیز به تایید دو طرف رسیده است و به لحاظ فنی امکان خوبی برای این ارتباط وجود دارد که به این منظور در حال رایزنی هستیم تا ترانزیت و تبادل برق با شبکه ترکیه را به گونه‌ای که در هنگام نیاز از آن کشور دریافت و به هنگام مازاد، برق را صادر کنیم، برقرار نماییم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص امکان صادرات تجدید پذیر‌ها گفت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز در ۸ ماه از سال هیچ محدودیتی وجود ندارد. توانیر از صادرات برق تجدیدپذیر‌ها استقبال می‌کند و زمینه‌های توسعه ارتباط برقی و صادرات برق تجدیدپذیر‌ها فراهم شده است.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶میدان گازی

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://madaress.ir/sitemap_index.xml