اخبار گوناگون مدارس

آمادگی ۶ هزار مدرسه برای برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته امتحانات نهایی در پنج هزار و پنجاه حوزه امتحانی برگزار شد و پیش بینی می‌شود امسال در ۶ هزار حوزه امتحانی آزمون نهایی برگزار شود. زارعی گفت: امتحانات نهایی از ۱۰ تا ۱۲ عنوان درس برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و رشته‌های مختلف گرفته خواهد شد. وی گفت: دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم بین ۱۱ عنوان درس و پایه دهم نیز ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی خواهند داشت.
وی گفت:برنامه امتحان نهایی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نهایی شده و در بخشنامه‌ای به همه استان‌ها برای ارسال به مدارس ابلاغ شده است. زارعی گفت: امتحانات نهایی از ۳۰ اردیبهشت با آزمون پایه دوازدهم آغاز می‌شود. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون پایه دوازدهم در یک روز برگزار می‌شود و آزمون‌های پایه دهم و یازدهم نیز در یک روز و در دو ساعت مختلف برگزار خواهد شد. زارعی افزود: شروع آزمون برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم هفت و سی دقیقه صبح است و برای پایه دهم نیز ۱۰ و سی دقیقه صبح خواهد بود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: منبع اصلی آزمون کتاب‌های درسی خواهد بود.
وی گفت: جدول هدف، محتوی و ارزشیابی طراحی شده که در این جدول اهدافی که در هر درس در امتحان نهایی مدنظر است، ذکر شده است و همچنین در این جدول نمونه سئوالات تشریحی، جور کردنی و چند گزینه‌ای بارگذاری شده است. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم با مراجعه به درگاه اینترنتی azmoon.mdu.ir در قسمت جدول هدف، محتوی و ارزشیابی می‌توانند نمونه سئوالات درس‌های مختلف را دریافت کنند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: سئوالات امتحان نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بیشتر محتوایی است. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال سابقه تحصیلی فقط از پایه دوازهم که ۵۰ درصد است کسب خواهد شد و سال آینده (۱۴۰۴) سابقه تحصلی ۶۰ درصد که مربوط به پایه یازدهم و دوزادهم خواهد بود. وی گفت: سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۵ برای پایه دهم ۶۰ درصد خواهد بود که از امتحان نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بدست خواهد آمد.

پیشنهاد مطالعه، کلیک کنید:  درخشش تیم المپیاد کامپیوتر در سی وپنجمین المپیاد جهانی ۲۰۲۳مجارستان

نمایش بیشتر
باکویت باکویت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://madaress.ir/sitemap_index.xml